• Heb je een goed idee?

    Boekvoorstel

    Heb je een goed idee?
    Heb je manuscript geschreven of heb je een goed idee? Mail het ons en we proberen zo spoedig mogelijk te reageren.

    Meer informatie

  • Tips voor het aanleveren van je boekvoorstel

    Tips

    Tips voor het aanleveren van je boekvoorstel
    Klaar om je manuscript of boekvoorstel te sturen? Gebruik deze tips om ervoor te zorgen dat je idee zo goed mogelijk overkomt.

    Meer informatie

  • Zeven dingen die je van een uitgever mag verwachten

    Begeleiding

    Zeven dingen die je van een uitgever mag verwachten
    Bij de tandarts weet je wat je kunt verwachten, maar wat mag je als auteur van een uitgeverij verwachten? Zeven dingen.

    Meer informatie

  • Lees onze blogs

    Artikelen en blogs

    Lees onze blogs
    Elke maand publiceren we artikelen en blogs over het schrijven en publiceren van boeken. Volg ons als je op de hoogte wilt blijven.

    Meer informatie

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin

    Stel je voor, een land zonder routeborden. Overal wegen, maar nergens een aanwijzing waardoor je weet waar je naartoe gaat. Dat is precies wat een lezer ervaart als je boek geen topische zinnen bevat. Wil je dat je lezer niet verdwaalt, hang dan hier en daar een bord op.

    Een topische zin is een korte omschrijving van wat er in een tekst aan bod komt. Zo’n zin is idealiter de opening van een alinea of een paragraaf. Je vertelt ermee wat je gaat vertellen. Daarna ga je het vertellen, en in het ideale geval vertel je vervolgens wat je hebt verteld.

  • Blog

    Over bloggen en kroketten

    Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde.

    Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender voor een potentiële lezer dan een aantrekkelijke tekst van de auteur van een boek. Dat smaakt naar meer, en voor je het weet heeft hij op de bestelknop gedrukt. En dat is wat we allemaal willen, toch?

  • Drie tips tegen bijtende journalisten

    Word je vandaag of morgen geïnterviewd over je managementboek? Geen paniek, met de volgende drie tips kun je de confrontatie met elke journalist aan.

    Als schrijver wil je niets liever dan belangstelling voor je boek, en zeker van journalisten. Ze kunnen jouw boek onder de aandacht brengen van heel veel potentiële lezers. Maar als de afspraak staat, kun je toch nerveus worden. Er zijn maar drie oorzaken voor die angst, en met de volgende drie tips kun je daar iets tegen doen.

  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender

    Laat het halen van de deadline van je manuscript niet over aan het toeval en ga gestructureerd aan de slag met een schrijfkalender. Het klinkt schools (en dat is het ook) maar het is onzettend effectief. Je houdt overzicht en voor je het weet heb je je doel bereikt: je boek is af. 

    Het is zomer en je hebt weken de tijd om in alle rust aan je nieuwe boek te werken. Je hebt een originele invalshoek bedacht en zelfs een gedetailleerde inhoudsopgave opgesteld. Fluitje van een cent, denk je optimistisch. Maar dan is het september en ben je nog niet eens op de helft. Wat ging er mis?

  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?

    Als auteur of uitgever van een boek wil je aandacht voor je boek in de media, of het nou om een blog of DWDD gaat. Sterker nog: je hebt free publicity hard nodig want traditionele reclame is te duur voor het promoten van boeken. Gelukkig zijn journalisten en bloggers geïnteresseerd in boeken omdat ze vaak over actuele thema’s gaan waar hun lezers, luisteraars en kijkers in geïnteresseerd zijn. Toch gaat het vaak mis. De meeste persberichten belanden ongelezen in de prullenbak. Hoe kun je dit voorkomen?

    Ik begon mijn loopbaan als financieel-economisch journalist en werd al vlug bestookt met persberichten. Ze waren meestal onbruikbaar. Het was vaak platte reclame, chaotisch gestructureerd en boordevol jargon. Niet zelden moest ik zoeken naar het nieuws, dat zat ergens achteraan verstopt, en als journalist heb je haast en echt geen zin om verstoppertje te spelen.

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin
  • Over bloggen en kroketten
  • Drie tips tegen bijtende journalisten
  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender
  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief