Wees op je hoede voor de beroemdste vrouw ter wereld

Wees op je hoede voor de beroemdste vrouw ter wereld
Rebecca Givens is het meest afgebeelde fotomodel ter wereld, maar niemand kent haar naam. Sterker nog: veel mensen betalen niet eens voor haar afbeelding. Maar pas op, want het kan je een fikse rekening opleveren.  Lachend voor de Eiffeltoren, joggend voor de skyline van een stad, zonnebadend op... Lees meer

Drie tips tegen bijtende journalisten

Drie tips tegen bijtende journalisten
Ontspan! De journalist wil jou helemaal niet onderuithalen Je hoeft niet bang te zijn om gebeten te worden. Je geeft jezelf te veel eer als je denkt dat de journalist van plan is om jou de duimschroeven aan te draaien. Die eer is weggelegd voor arrogante politici en frauderende managers. De... Lees meer

Aan uw linkerkant ziet u de topische zin

Aan uw linkerkant ziet u de topische zin
Stel je voor, een land zonder routeborden. Overal wegen, maar nergens een aanwijzing waardoor je weet waar je naartoe gaat. Dat is precies wat een lezer ervaart als je boek geen topische zinnen bevat. Wil je dat je lezer niet verdwaalt, hang dan hier en daar een bord op. Een topische zin is een... Lees meer

Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender

Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender
Laat het halen van de deadline van je manuscript niet over aan het toeval en ga gestructureerd aan de slag met een schrijfkalender. Het klinkt schools (en dat is het ook) maar het is onzettend effectief. Je houdt overzicht en voor je het weet heb je je doel bereikt: je boek is af.  Het is zomer... Lees meer

Over bloggen en kroketten

Over bloggen en kroketten
Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde. Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender... Lees meer

Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?

Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?
Als auteur of uitgever van een boek wil je aandacht voor je boek in de media, of het nou om een blog of DWDD gaat. Sterker nog: je hebt free publicity hard nodig want traditionele reclame is te duur voor het promoten van boeken. Gelukkig zijn journalisten en bloggers geïnteresseerd in boeken... Lees meer

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief