Reframe

Reframe

  • Een bedrijf met ambitie heeft oog voor zijn klanten. Maar weet je nog wat je klanten willen? Heb je daar nog grip op? En weet je wat je hen te bieden hebt? Nee? Dan is het tijd voor een reframe.  Bedrijven en hun klanten verliezen elkaar na verloop van...
Ben ik in beeld?

Ben ik in beeld?

  • Wen er maar aan: we gaan steeds vaker online vergaderen, thuis en op het werk. Maar er gaat veel mis. Collega's gaan met de laptop naar de wc, kinderen springen in beeld en zit Lucas nou echt in zijn pyjama de baas te overtuigen van dat nieuwe...
De psychologie van het onderhandelen

De psychologie van het onderhandelen

  • Elke onderhandeling is in wezen een emotioneel conflict. Daarom kun je niet winnen met rationele argumenten, hoe graag je ook wilt. Het is jouw inzicht in het onbewuste en irrationele gedrag van jouw gesprekspartners dat bepaalt hoe succesvol een...
Zen in de boardroom

Zen in de boardroom

  • De wereld verandert steeds sneller. Allerlei nieuwe ontwikkelingen vragen in toenemende mate om onze aandacht als leidinggevende, waardoor we niet zelden wegzakken in de hectiek van de dag. Dit terwijl er juist nu, meer dan ooit, een beroep op ons vermogen...
Never waste a good crisis

Never waste a good crisis

  • Hoe kun je het tij keren als je geconfronteerd wordt met een crisis? En hoe kun je voorkomen dat je nog een keer getroffen wordt? In dit boek beschrijven tien deskundigen welke maatregelen je vandaag kunt nemen om morgen te overleven. Vroeg of laat wordt...
Vertrouwen

Vertrouwen

  • Wilt u dat uw medewerkers zelfstandig werken en initiatief nemen? Dan zult u ze moeten vertrouwen. Want controle is goed, maar vertrouwen is beter. Veel managers behandelen hun medewerkers als kleine kinderen. Ze doen alles voor, kijken continu mee over...
Lichaamstaal lezen

Lichaamstaal lezen

  • Het gaat er niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt. Voor een goed gesprek moet je niet alleen vertrouwen op woorden, maar ook op beheersing van lichaamstaal. In dit boek ontdek je wat de oorsprong is van onze non-verbale communicatie en hoe...
Hoe krijg je altijd gelijk?

Hoe krijg je altijd gelijk?

  • Als feiten en argumenten niet meer werken heb je zwaarder geschut nodig om anderen te overtuigen. Dit boek bevat de 49 beste psychologische inzichten om met subtiele manipulatie zaken naar je hand te zetten. Mensen gaan doen wat jij wilt, en ze zullen je er...
Zelf zakelijke video's maken in 60 minuten

Zelf zakelijke video's maken in 60 minuten

  • Wil je gezien worden? Maak dan een video. Video’s zijn het populairste online medium. Maar hoe plan je een zakelijke video? Hoe zorg je voor goede audio? En een video editen, kun je dat zelf? In dit praktische boek leer je in vijf stappen zelf zakelijke...
Meer weten met big data in 60 minuten

Meer weten met big data in 60 minuten

  • Ons leven wordt steeds meer bepaald door data. Je kunt er ook als organisatie je voordeel mee doen, maar dan moet je al die beschikbare data wel omzetten in waardevolle kennis. In dit boek lees je hoe je dit kunt doen.  Dik Bijl schrijft boeken en...
Ik ben er helemaal klaar mee

Ik ben er helemaal klaar mee

  • Sommige mensen vinden hun werk echt leuk. Dit zijn de bruistabletten die energie krijgen van hun werk en anderen stimuleren. Jammer genoeg zijn er ook ventieltrekkers, dimmers en in-de-put-denkers die tussen negen en vijf energie verliezen. Bij welke groep...
Word meesterframer

Word meesterframer

  • Heb je soms het gevoel dat je boodschap niet overkomt? Leer dan om je verhaal te framen. Door de juiste woorden te gebruiken, overtuig je iedereen, voordat ze het doorhebben.  In iedereen schuilt een meesterframer: ook jij kunt leren hoe je taal zo slim...

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief