• Denken als Elon Musk

    ACTUEEL

    Denken als Elon Musk

    Elon Musk is de Einstein van onze tijd. Fans dragen T-shirts met zijn foto, concurrenten slapen niet meer als hij een nieuw idee lanceert. Wat kunnen we leren van de oprichter van PayPal, SpaceX en Tesla?

    Meer informatie

  • Denken als Jeff Bezos

    IN DE MEDIA

    Denken als Jeff Bezos

    Jeff Bezos wilde ook profiteren van de explosieve groei van internet en maakte een lijst met twintig kansrijke producten. Hij koos voor boeken en richtte Amazon op. Wat kunnen we leren van deze miljardair?

    Meer informatie

  • Denken als André Rieu

    NIEUW

    Denken als André Rieu

    André Rieu is één van 's werelds best verkopende artiesten. Met de walsen van Johann Strauss verkocht hij miljoenen albums en honderdduizenden concertkaarten. Wat kunnen we van hem leren?

    Meer informatie

  • De dirty tricks van het onder­handelen

    EVERSELLER

    De dirty tricks van het onder­handelen

    Onderhandelen is een spel waarvan je de regels maar beter kunt kennen - de geschreven regels én de ongeschreven regels. Want hoe graag we ook polderen, uiteindelijk willen we allemaal onze zin.

    Meer informatie

  • Blog

    Over bloggen en kroketten

    Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde.

    Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender voor een potentiële lezer dan een aantrekkelijke tekst van de auteur van een boek. Dat smaakt naar meer, en voor je het weet heeft hij op de bestelknop gedrukt. En dat is wat we allemaal willen, toch?

  • Drie tips tegen bijtende journalisten

    Word je vandaag of morgen geïnterviewd over je managementboek? Geen paniek, met de volgende drie tips kun je de confrontatie met elke journalist aan. Als schrijver wil je niets liever dan belangstelling voor je boek, en zeker van journalisten. Ze kunnen jouw boek onder de aandacht brengen van heel veel potentiële lezers. Maar als de afspraak staat, kun je toch nerveus worden. Er zijn maar drie oorzaken voor die angst, en met de volgende drie tips kun je daar iets tegen doen.

  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender

    Laat het halen van de deadline van je manuscript niet over aan het toeval en ga gestructureerd aan de slag met een schrijfkalender. Het klinkt schools (en dat is het ook) maar het is onzettend effectief. Je houdt overzicht en voor je het weet heb je je doel bereikt: je boek is af.

     

  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?

    Bekende en grote media ontvangen elke dag honderden, zo niet duizenden berichten per dag. Hoe kun je toch opvallen met een persbericht over je boek? Het antwoord is: niet. Veel belangrijker dan een goed persbericht is een goede relatie met journalisten.

  • Zeven redenen om uw managementboek (niet) zelf uit te geven

    Zelf uitgeven is een aantrekkelijk alternatief geworden voor het uitgeven van uw managementboek door een traditionele uitgeverij. Maar wat zijn de voordelen en de nadelen en hoe maakt u de juiste keuze? Geerhard Bolte is uitgever van Haystack (een traditionele uitgeverij) én Dialoog (een selfpublishinguitgeverij): hij zet het voor u op een rij. 

     

  • Over bloggen en kroketten
  • Drie tips tegen bijtende journalisten
  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender
  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?
  • Zeven redenen om uw managementboek (niet) zelf uit te geven
  • Nieuws

    Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers

    Maar liefst vier auteurs zorgden voor de aftrap van de nieuwe serie Topondernemers. Tijdens een feestelijke boekpresentatie vertelden waarom ze een boek hadden geschreven over Elon Musk, Jeff Bezos en André Rieu. 

  • Nieuws

    Boekpresentatie De luie manager

    In aanwezigheid van bijna honderd genodigden presenteerde auteur Martin Waaijer op 22 maart zijn boek De luie manager in hotel Karel V in Utrecht.

    Waaijer overhandigde de eerste twee exemplaren van zijn boek aan twee oud-collega's en mentoren, die hem vroeg in zijn carrière inspireerden om zich te ontwikkelen tot de manager die hij is geworden.

    In een persoonlijke presentatie benadrukte Waaijer hoe belangrijk het in zijn ogen is dat leidinggevenden stoppen met 'bemoeien' en beginnen met 'helpen'. 

  • Nieuws

    Auteursdag Uitgeverij Haystack 2017

    Bij Uitgeverij Haystack houden we graag contact met onze auteurs. Daarom organiseren we elk jaar de auteursdag. Altijd leuk om bij te praten natuurlijk, maar we organiseren dan ook graag iets inhoudelijks waar auteurs iets aan hebben. Lees hier het verslag over de auteursdag van 2017 over het onderhouden van relaties met de media. 

  • Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers
  • Boekpresentatie De luie manager
  • Auteursdag Uitgeverij Haystack 2017

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief