• Duur huis, nooit thuis

    NIEUW

    Duur huis, nooit thuis

    Je hebt een mooi huis, twee glimmende auto's voor de deur - net als de buren. Maar net als zij ben je een slaaf van je werk geworden, want je luxe leventje moet worden betaald. Renée gooide het roer om: weg met die dure auto, geen gigantische hypotheek. Ook jij kunt stoppen met de ratrace en beginnen met het leven waar je echt gelukkig van wordt.

    Meer informatie

  • Makkelijk verdiend

    NIEUW

    Makkelijk verdiend

    We zijn tegenwoordig zo druk met managen en ondernemen dat we soms vergeten waarom we zo hard werken: om geld te verdienen. In dit boek laat bedrijfskundige Ton Verbeek zien dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is om onder aan de streep meer over te houden.

    In elke organisatie is laaghangend fruit te vinden dat je zo kunt plukken.

    Meer informatie

  • Cijfers bijten niet

    NIEUW

    Cijfers bijten niet

    Hebt u alles onder controle, kent u de risico's? De cijfers laten zien hoe het ervoor staat, maar dan moet u ze wel begrijpen. Met dit boek krijgt u inzicht in de cijfers van uw onderneming zodat u de juiste beslissingen kunt nemen en een volwaardige gesprekspartner wordt.

    Meer informatie

  • Denken als Donald Trump

    NIEUW

    Denken als Donald Trump

    President Donald Trump was pas dertig toen hij de Trump Tower bouwde in Manhattan. Het was de start van een carrière vol successen en controverses die hem uiteindelijk tot het Witte Huis zou brengen. Trump verloor miljarden en verdiende miljarden. Wat kunnen we van hem leren?

    Meer informatie

  • Wees op je hoede voor de beroemdste vrouw ter wereld

    Rebecca Givens is het meest afgebeelde fotomodel ter wereld, maar niemand kent haar naam. Sterker nog: veel mensen betalen niet eens voor haar afbeelding. Maar pas op, want het kan je een fikse rekening opleveren.
     
    Lachend voor de Eiffeltoren, joggend voor de skyline van Montreal, zonnebadend op het strand: Rebecca Givens is in duizenden poses gefotografeerd en in honderdduizenden foto’s te downloaden op sites als istockphoto.com of shutterstock.com. En dat doen hordes reclamemakers al jarenlang enthousiast, om haar afbeelding te gebruiken voor de verkoop van ijs, benzine of vakanties. Voor slechts een tientje siert haar afbeelding je tijdschrift, brochure of website.

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin

    Stel je voor, een land zonder routeborden. Overal wegen, maar nergens een aanwijzing waardoor je weet waar je naartoe gaat. Dat is precies wat een lezer ervaart als je boek geen topische zinnen bevat. Wil je dat je lezer niet verdwaalt, hang dan hier en daar een bord op.

    Een topische zin is een korte omschrijving van wat er in een tekst aan bod komt. Zo’n zin is idealiter de opening van een alinea of een paragraaf. Je vertelt ermee wat je gaat vertellen. Daarna ga je het vertellen, en in het ideale geval vertel je vervolgens wat je hebt verteld.

  • Blog

    Over bloggen en kroketten

    Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde.

    Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender voor een potentiële lezer dan een aantrekkelijke tekst van de auteur van een boek. Dat smaakt naar meer, en voor je het weet heeft hij op de bestelknop gedrukt. En dat is wat we allemaal willen, toch?

  • Drie tips tegen bijtende journalisten

    Word je vandaag of morgen geïnterviewd over je managementboek? Geen paniek, met de volgende drie tips kun je de confrontatie met elke journalist aan.

    Als schrijver wil je niets liever dan belangstelling voor je boek, en zeker van journalisten. Ze kunnen jouw boek onder de aandacht brengen van heel veel potentiële lezers. Maar als de afspraak staat, kun je toch nerveus worden. Er zijn maar drie oorzaken voor die angst, en met de volgende drie tips kun je daar iets tegen doen.

  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender

    Laat het halen van de deadline van je manuscript niet over aan het toeval en ga gestructureerd aan de slag met een schrijfkalender. Het klinkt schools (en dat is het ook) maar het is onzettend effectief. Je houdt overzicht en voor je het weet heb je je doel bereikt: je boek is af. 

    Het is zomer en je hebt weken de tijd om in alle rust aan je nieuwe boek te werken. Je hebt een originele invalshoek bedacht en zelfs een gedetailleerde inhoudsopgave opgesteld. Fluitje van een cent, denk je optimistisch. Maar dan is het september en ben je nog niet eens op de helft. Wat ging er mis?

  • Wees op je hoede voor de beroemdste vrouw ter wereld
  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin
  • Over bloggen en kroketten
  • Drie tips tegen bijtende journalisten
  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender
  • Seminar: Succesvol stages organiseren

    Schrijf u nu in voor het seminar Succesvol stages organiseren

    Op dinsdag 13 november geeft stagedeskundige Maarten Brand, auteur van Het grote stageboek voor werkgevers een uniek avondseminar over stages. In een avond leert u hoe u succesvol stagiaires kunt vinden en binden. 

    Stages zijn een van de belangrijkste manieren geworden om nieuwe talenten voor uw organisatie aan te trekken. Brand weet als geen ander hoe u dat doet en tijdens dit avondseminar deelt hij zijn belangrijkste adviezen en beschrijft hij de belangrijkste trends.

    Lees verder voor meer informatie.

  • 'Volgende week ga ik bloggen'

    De auteurs die vrijdag 29 juni deelnamen aan de Auteursdag 2018 van Uitgeverij Haystack weten het zeker: voortaan gaan ze vaker bloggen. Mede dankzij presentaties van audio-goeroe Koen van Huijgevoort van audiobookfactory.nl, beeldredacteur Daniëlle Moelker van beeldbalie.nl en socialemedia-expert Elja Daae was elke auteur vast van plan om onder zijn steen vandaan te komen. Een dag vol tips, leuke ontmoetingen en mooi weer. Een korte fotoreportage voor wie er (niet) bij was. 

     

  • Nieuws

    Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers

    Maar liefst vier auteurs zorgden voor de aftrap van de nieuwe serie Topondernemers. Tijdens een feestelijke boekpresentatie vertelden waarom ze een boek hadden geschreven over Elon Musk, Jeff Bezos en André Rieu. 

  • Seminar: Succesvol stages organiseren
  • 'Volgende week ga ik bloggen'
  • Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief