• Verkopen als tweede beroep

    NIEUW

    Verkopen als tweede beroep

    Als professional wil je graag je diensten verkopen, maar wel op een stijlvolle manier. Hoe pak je dat aan?

    Meer informatie

  • Duur huis, nooit thuis

    NIEUW

    Duur huis, nooit thuis

    Je hebt een mooi huis, twee glimmende auto's voor de deur - net als de buren. Maar net als zij ben je een slaaf van je werk geworden, want je luxe leventje moet worden betaald. Renée gooide het roer om: weg met die dure auto, geen gigantische hypotheek.

    Meer informatie

  • Makkelijk verdiend

    NIEUW

    Makkelijk verdiend

    We zijn tegenwoordig zo druk met managen en ondernemen dat we soms vergeten waarom we zo hard werken: om geld te verdienen. In dit boek laat bedrijfskundige Ton Verbeek zien dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is om meer over te houden.

    Meer informatie

  • De dirty tricks van het onder­handelen

    EVERSELLER

    De dirty tricks van het onder­handelen

    Onderhandelen is een spel waarvan je de regels maar beter kunt kennen - de geschreven regels én de ongeschreven regels. Want hoe graag we ook polderen, uiteindelijk willen we allemaal onze zin.

    Meer informatie

NIEUW
  • Verkopen als tweede beroep

    Verkopen als tweede beroep

    Als professional wil je graag je diensten verkopen, maar wel op een stijlvolle manier. Hoe pak je dat aan?

    Meer informatie

  • Duur huis, nooit thuis

    Duur huis, nooit thuis

    Je hebt een mooi huis, twee glimmende auto's voor de deur - net als de buren. Maar net als zij ben je een slaaf van je werk geworden, want je luxe leventje moet worden betaald. Renée gooide het roer om: weg met die dure auto, geen gigantische hypotheek.

    Meer informatie

  • Makkelijk verdiend

    Makkelijk verdiend

    We zijn tegenwoordig zo druk met managen en ondernemen dat we soms vergeten waarom we zo hard werken: om geld te verdienen. In dit boek laat bedrijfskundige Ton Verbeek zien dat het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is om meer over te houden.

    Meer informatie

  • De dirty tricks van het onder­handelen

    De dirty tricks van het onder­handelen

    Onderhandelen is een spel waarvan je de regels maar beter kunt kennen - de geschreven regels én de ongeschreven regels. Want hoe graag we ook polderen, uiteindelijk willen we allemaal onze zin.

    Meer informatie

  • Schrijf wat je wilt zeggen

    Het is een raadsel hoe mensen denken. Neurologen weten precies welke delen van de hersenen oplichten als je een briljant idee hebt, maar ze hebben geen idee hoe die delen zo’n briljant idee bedenken. Als schrijver heb je niets aan neurologen, filosofen of psychogen, je staat er alleen voor. Maar als je verlegen zit om woorden heb ik wel een truc waarmee je ze tevoorschijn kunt toveren.

    Als we een jaar zijn, leren we spreken. Als we twee jaar zijn, hebben we een woordenschat van zo’n tweehonderd woorden. Als we drie zijn hebben we al een woordenschat van gemiddeld duizend woorden. Toch duurt het dan nog jaren voordat we gaan schrijven. Met andere woorden: luisteren en spreken is voor ons veel natuurlijker dan lezen en schrijven. Daar kun je gebruik van maken bij het schrijven van een boek: bedenk niet wat je wil schrijven, maar wat je wil zeggen.

  • Wees op je hoede voor de beroemdste vrouw ter wereld

    Rebecca Givens is het meest afgebeelde fotomodel ter wereld, maar niemand kent haar naam. Sterker nog: veel mensen betalen niet eens voor haar afbeelding. Maar pas op, want het kan je een fikse rekening opleveren.
     
    Lachend voor de Eiffeltoren, joggend voor de skyline van Montreal, zonnebadend op het strand: Rebecca Givens is in duizenden poses gefotografeerd en in honderdduizenden foto’s te downloaden op sites als istockphoto.com of shutterstock.com. En dat doen hordes reclamemakers al jarenlang enthousiast, om haar afbeelding te gebruiken voor de verkoop van ijs, benzine of vakanties. Voor slechts een tientje siert haar afbeelding je tijdschrift, brochure of website.

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin

    Stel je voor, een land zonder routeborden. Overal wegen, maar nergens een aanwijzing waardoor je weet waar je naartoe gaat. Dat is precies wat een lezer ervaart als je boek geen topische zinnen bevat. Wil je dat je lezer niet verdwaalt, hang dan hier en daar een bord op.

    Een topische zin is een korte omschrijving van wat er in een tekst aan bod komt. Zo’n zin is idealiter de opening van een alinea of een paragraaf. Je vertelt ermee wat je gaat vertellen. Daarna ga je het vertellen, en in het ideale geval vertel je vervolgens wat je hebt verteld.

  • Blog

    Over bloggen en kroketten

    Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde.

    Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender voor een potentiële lezer dan een aantrekkelijke tekst van de auteur van een boek. Dat smaakt naar meer, en voor je het weet heeft hij op de bestelknop gedrukt. En dat is wat we allemaal willen, toch?

  • Drie tips tegen bijtende journalisten

    Word je vandaag of morgen geïnterviewd over je managementboek? Geen paniek, met de volgende drie tips kun je de confrontatie met elke journalist aan.

    Als schrijver wil je niets liever dan belangstelling voor je boek, en zeker van journalisten. Ze kunnen jouw boek onder de aandacht brengen van heel veel potentiële lezers. Maar als de afspraak staat, kun je toch nerveus worden. Er zijn maar drie oorzaken voor die angst, en met de volgende drie tips kun je daar iets tegen doen.

  • Schrijf wat je wilt zeggen
  • Wees op je hoede voor de beroemdste vrouw ter wereld
  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin
  • Over bloggen en kroketten
  • Drie tips tegen bijtende journalisten
  • Speel in op nieuwe generatie stagiairs

    Bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om geen gebruik te maken van stagiairs. Ze zijn hard nodig om het werknemersbestand op peil te houden. Maar hoe zorg je er als bedrijf voor dat stagiairs graag bij je willen werken?

  • Denken als Trump, Oprah en Zuckerberg

    Wat hebben president Donald Trump, mediatycoon Oprah Winfrey en Facebook-topman Mark Zuckerberg gemeen? Naast het feit dat ze ondernemend, rijk en machtig zijn niet zo veel, was de conclusie tijdens de boekpresentatie van drie nieuwe delen in de serie Denken als over deze drie topondernemers.

     

     

     

     

  • Seminar: Succesvol stages organiseren

    Schrijf u nu in voor het seminar Succesvol stages organiseren

    Op dinsdag 13 november geeft stagedeskundige Maarten Brand, auteur van Het grote stageboek voor werkgevers een uniek avondseminar over stages. In een avond leert u hoe u succesvol stagiaires kunt vinden en binden. 

    Stages zijn een van de belangrijkste manieren geworden om nieuwe talenten voor uw organisatie aan te trekken. Brand weet als geen ander hoe u dat doet en tijdens dit avondseminar deelt hij zijn belangrijkste adviezen en beschrijft hij de belangrijkste trends.

    Lees verder voor meer informatie.

  • Speel in op nieuwe generatie stagiairs
  • Denken als Trump, Oprah en Zuckerberg
  • Seminar: Succesvol stages organiseren

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief