Auteurs

  • Blog

    Over bloggen en kroketten

    Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde.

    Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender voor een potentiële lezer dan een aantrekkelijke tekst van de auteur van een boek. Dat smaakt naar meer, en voor je het weet heeft hij op de bestelknop gedrukt. En dat is wat we allemaal willen, toch?

  • Drie tips tegen bijtende journalisten

    Word je vandaag of morgen geïnterviewd over je managementboek? Geen paniek, met de volgende drie tips kun je de confrontatie met elke journalist aan. Als schrijver wil je niets liever dan belangstelling voor je boek, en zeker van journalisten. Ze kunnen jouw boek onder de aandacht brengen van heel veel potentiële lezers. Maar als de afspraak staat, kun je toch nerveus worden. Er zijn maar drie oorzaken voor die angst, en met de volgende drie tips kun je daar iets tegen doen.

  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender

    Laat het halen van de deadline van je manuscript niet over aan het toeval en ga gestructureerd aan de slag met een schrijfkalender. Het klinkt schools (en dat is het ook) maar het is onzettend effectief. Je houdt overzicht en voor je het weet heb je je doel bereikt: je boek is af.

     

  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?

    Bekende en grote media ontvangen elke dag honderden, zo niet duizenden berichten per dag. Hoe kun je toch opvallen met een persbericht over je boek? Het antwoord is: niet. Veel belangrijker dan een goed persbericht is een goede relatie met journalisten.

  • Zeven redenen om uw managementboek (niet) zelf uit te geven

    Zelf uitgeven is een aantrekkelijk alternatief geworden voor het uitgeven van uw managementboek door een traditionele uitgeverij. Maar wat zijn de voordelen en de nadelen en hoe maakt u de juiste keuze? Geerhard Bolte is uitgever van Haystack (een traditionele uitgeverij) én Dialoog (een selfpublishinguitgeverij): hij zet het voor u op een rij. 

     

  • Over bloggen en kroketten
  • Drie tips tegen bijtende journalisten
  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender
  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?
  • Zeven redenen om uw managementboek (niet) zelf uit te geven

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief