• Medewerkers als online ambassadeurs in 60 minuten

    NIEUW

    Medewerkers als online ambassadeurs in 60 minuten

    Medewerkers hebben potentie als het gaat om bedrijfscommunicatie. Zet ze in als online ambassadeur met een ambassadeursprogramma of employee advocacy en laat je ware gezicht zien.

    Meer informatie

  • Durf te kiezen

    NIEUW

    Durf te kiezen

    Nederland vergadert zich suf. Dagelijks praten managers over nieuwe organisatiedoelen, mission statements en visies. Het leidt meestal tot wollige nota's vol braaftaal die in een la verdwijnen en zelden tot keuzes. Volgens Gijs Weenink kan het anders.

    Meer informatie

  • Denken als Elon Musk

    ACTUEEL

    Denken als Elon Musk

    Elon Musk is de Einstein van onze tijd. Fans dragen T-shirts met zijn foto, concurrenten slapen niet meer als hij een nieuw idee lanceert. Wat kunnen we leren van de oprichter van PayPal, SpaceX en Tesla?

    Meer informatie

  • Denken als Jeff Bezos

    IN DE MEDIA

    Denken als Jeff Bezos

    Jeff Bezos wilde ook profiteren van de explosieve groei van internet en maakte een lijst met twintig kansrijke producten. Hij koos voor boeken en richtte Amazon op. Wat kunnen we leren van deze miljardair?

    Meer informatie

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin

    Stel je voor, een land zonder routeborden. Overal wegen, maar nergens een aanwijzing waardoor je weet waar je naartoe gaat. Dat is precies wat een lezer ervaart als je boek geen topische zinnen bevat. Wil je dat je lezer niet verdwaalt, hang dan hier en daar een bord op.

    Een topische zin is een korte omschrijving van wat er in een tekst aan bod komt. Zo’n zin is idealiter de opening van een alinea of een paragraaf. Je vertelt ermee wat je gaat vertellen. Daarna ga je het vertellen, en in het ideale geval vertel je vervolgens wat je hebt verteld.

  • Blog

    Over bloggen en kroketten

    Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde.

    Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender voor een potentiële lezer dan een aantrekkelijke tekst van de auteur van een boek. Dat smaakt naar meer, en voor je het weet heeft hij op de bestelknop gedrukt. En dat is wat we allemaal willen, toch?

  • Drie tips tegen bijtende journalisten

    Word je vandaag of morgen geïnterviewd over je managementboek? Geen paniek, met de volgende drie tips kun je de confrontatie met elke journalist aan.

    Als schrijver wil je niets liever dan belangstelling voor je boek, en zeker van journalisten. Ze kunnen jouw boek onder de aandacht brengen van heel veel potentiële lezers. Maar als de afspraak staat, kun je toch nerveus worden. Er zijn maar drie oorzaken voor die angst, en met de volgende drie tips kun je daar iets tegen doen.

  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender

    Laat het halen van de deadline van je manuscript niet over aan het toeval en ga gestructureerd aan de slag met een schrijfkalender. Het klinkt schools (en dat is het ook) maar het is onzettend effectief. Je houdt overzicht en voor je het weet heb je je doel bereikt: je boek is af. 

    Het is zomer en je hebt weken de tijd om in alle rust aan je nieuwe boek te werken. Je hebt een originele invalshoek bedacht en zelfs een gedetailleerde inhoudsopgave opgesteld. Fluitje van een cent, denk je optimistisch. Maar dan is het september en ben je nog niet eens op de helft. Wat ging er mis?

  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?

    Als auteur of uitgever van een boek wil je aandacht voor je boek in de media, of het nou om een blog of DWDD gaat. Sterker nog: je hebt free publicity hard nodig want traditionele reclame is te duur voor het promoten van boeken. Gelukkig zijn journalisten en bloggers geïnteresseerd in boeken omdat ze vaak over actuele thema’s gaan waar hun lezers, luisteraars en kijkers in geïnteresseerd zijn. Toch gaat het vaak mis. De meeste persberichten belanden ongelezen in de prullenbak. Hoe kun je dit voorkomen?

    Ik begon mijn loopbaan als financieel-economisch journalist en werd al vlug bestookt met persberichten. Ze waren meestal onbruikbaar. Het was vaak platte reclame, chaotisch gestructureerd en boordevol jargon. Niet zelden moest ik zoeken naar het nieuws, dat zat ergens achteraan verstopt, en als journalist heb je haast en echt geen zin om verstoppertje te spelen.

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin
  • Over bloggen en kroketten
  • Drie tips tegen bijtende journalisten
  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender
  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?
  • Nieuws

    Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers

    Maar liefst vier auteurs zorgden voor de aftrap van de nieuwe serie Topondernemers. Tijdens een feestelijke boekpresentatie vertelden waarom ze een boek hadden geschreven over Elon Musk, Jeff Bezos en André Rieu. 

  • Nieuws

    Boekpresentatie De luie manager

    In aanwezigheid van bijna honderd genodigden presenteerde auteur Martin Waaijer op 22 maart zijn boek De luie manager in hotel Karel V in Utrecht.

    Waaijer overhandigde de eerste twee exemplaren van zijn boek aan twee oud-collega's en mentoren, die hem vroeg in zijn carrière inspireerden om zich te ontwikkelen tot de manager die hij is geworden.

    In een persoonlijke presentatie benadrukte Waaijer hoe belangrijk het in zijn ogen is dat leidinggevenden stoppen met 'bemoeien' en beginnen met 'helpen'. 

  • Nieuws

    Auteursdag Uitgeverij Haystack 2017

    Bij Uitgeverij Haystack houden we graag contact met onze auteurs. Daarom organiseren we elk jaar de auteursdag. Altijd leuk om bij te praten natuurlijk, maar we organiseren dan ook graag iets inhoudelijks waar auteurs iets aan hebben. Lees hier het verslag over de auteursdag van 2017 over het onderhouden van relaties met de media. 

  • Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers
  • Boekpresentatie De luie manager
  • Auteursdag Uitgeverij Haystack 2017

Privacy en veiligheid

Alle gegevens die u bij ons achterlaat worden veilig bewaard. We gebruiken de modernste technieken zodat niemand anders dan onze medewerkers ze kunnen inzien, bijvoorbeeld voor een bestelling. 

We gebruiken uw gegevens niet alleen voor bestellingen maar ook voor het verbeteren van onze site. We passen onze website bijvoorbeeld aan als we merken dat bezoekers bepaalde boeken interessant vinden. Hiervoor maken we onder andere gebruik van bestellingen, uw IP-adres en cookies. 

Enkele andere manieren waarop we uw gegevens gebruiken:

Bestellingen
Voor uw bestellingen gebruiken we de gegevens die u daarvoor hebt ingevoerd. Niemand anders dan de medewerkers van het Centraal Boekhuis en de vervoerder (bijvoorbeeld de postbode) zien deze gegevens. 

Account
Als u gebruikmaakt van een account bewaren we alle gegevens die u hebt opgegeven. Uw wachtwoord kunnen we niet zien. 

Contact
Als u een vraag of een opmerking hebt kunt u contact met ons opnemen. Op verzoek kunnen we dan gebruikmaken van uw persoonlijke gegevens. 

Nieuwsbrief
Als u zich hebt aangemeld voor een nieuwsbrief gebruiken we daarvoor uw gegevens. Natuurlijk kunt u zich altijd afmelden.

Review
Als u een review hebt geschreven delen we natuurlijk alleen maar de gegevens waarvan u hebt aangegeven dat u ze wilt delen met de bezoekers van onze site.

Actie
Als u meedoet aan een actie gebruiken we daarvoor uw gegevens. Natuurlijk maken we daarover niet meer bekend dan dat u hebt aangegeven goed te vinden.

Betalen
De financiële gegevens over bijvoorbeeld uw bankrekening die u doorgeeft tijdens het afrekenen van een boek zijn niet zichtbaar voor ons maar alleen voor onze payment provider en uw eigen bank. 

Beveiliging e-books
Onze auteurs en medewerkers vinden het illegaal kopieëren van e-books heel vervelend. Wij hebben veel moeite gedaan om een aantrekkelijk boek aan te kunnen bieden en om dat te kunnen blijven doen zijn wij afhankelijk van de inkomsten van deze e-books. Om het illegaal kopieëren van e-books te voorkomen zijn ze voorzien van zichtbare en onzichtbare gegevens, dat kunnen ook gegevens over u zijn. Zo kunnen we altijd nagaan wie het boek heeft besteld. Wanneer ebooks illegaal worden gekopieerd, kunnen we een contractuele of wettelijke plicht hebben om te vertellen wie de koper van het originele ebook is.

Cookie?
Om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt maken we gebruik van cookies. Meer informatie over cookies kunt op de pagina over Cookies lezen. 

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief