• Medewerkers als online ambassadeurs in 60 minuten

    NIEUW

    Medewerkers als online ambassadeurs in 60 minuten

    Medewerkers hebben potentie als het gaat om bedrijfscommunicatie. Zet ze in als online ambassadeur met een ambassadeursprogramma of employee advocacy en laat je ware gezicht zien.

    Meer informatie

  • Durf te kiezen

    NIEUW

    Durf te kiezen

    Nederland vergadert zich suf. Dagelijks praten managers over nieuwe organisatiedoelen, mission statements en visies. Het leidt meestal tot wollige nota's vol braaftaal die in een la verdwijnen en zelden tot keuzes. Volgens Gijs Weenink kan het anders.

    Meer informatie

  • Denken als Elon Musk

    ACTUEEL

    Denken als Elon Musk

    Elon Musk is de Einstein van onze tijd. Fans dragen T-shirts met zijn foto, concurrenten slapen niet meer als hij een nieuw idee lanceert. Wat kunnen we leren van de oprichter van PayPal, SpaceX en Tesla?

    Meer informatie

  • Denken als Jeff Bezos

    IN DE MEDIA

    Denken als Jeff Bezos

    Jeff Bezos wilde ook profiteren van de explosieve groei van internet en maakte een lijst met twintig kansrijke producten. Hij koos voor boeken en richtte Amazon op. Wat kunnen we leren van deze miljardair?

    Meer informatie

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin

    Stel je voor, een land zonder routeborden. Overal wegen, maar nergens een aanwijzing waardoor je weet waar je naartoe gaat. Dat is precies wat een lezer ervaart als je boek geen topische zinnen bevat. Wil je dat je lezer niet verdwaalt, hang dan hier en daar een bord op.

    Een topische zin is een korte omschrijving van wat er in een tekst aan bod komt. Zo’n zin is idealiter de opening van een alinea of een paragraaf. Je vertelt ermee wat je gaat vertellen. Daarna ga je het vertellen, en in het ideale geval vertel je vervolgens wat je hebt verteld.

  • Blog

    Over bloggen en kroketten

    Je zou denken dat schrijvers van boeken notoire bloggers zijn, maar niets is minder waar. Een ruime meerderheid van onze auteurs komt er niet aan toe, regelmatig artikelen schrijven voor fora, nieuwsbrieven of blogs. Doodzonde.

    Als uitgever juich ik bloggen natuurlijk toe. Niets is overtuigender voor een potentiële lezer dan een aantrekkelijke tekst van de auteur van een boek. Dat smaakt naar meer, en voor je het weet heeft hij op de bestelknop gedrukt. En dat is wat we allemaal willen, toch?

  • Drie tips tegen bijtende journalisten

    Word je vandaag of morgen geïnterviewd over je managementboek? Geen paniek, met de volgende drie tips kun je de confrontatie met elke journalist aan.

    Als schrijver wil je niets liever dan belangstelling voor je boek, en zeker van journalisten. Ze kunnen jouw boek onder de aandacht brengen van heel veel potentiële lezers. Maar als de afspraak staat, kun je toch nerveus worden. Er zijn maar drie oorzaken voor die angst, en met de volgende drie tips kun je daar iets tegen doen.

  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender

    Laat het halen van de deadline van je manuscript niet over aan het toeval en ga gestructureerd aan de slag met een schrijfkalender. Het klinkt schools (en dat is het ook) maar het is onzettend effectief. Je houdt overzicht en voor je het weet heb je je doel bereikt: je boek is af. 

    Het is zomer en je hebt weken de tijd om in alle rust aan je nieuwe boek te werken. Je hebt een originele invalshoek bedacht en zelfs een gedetailleerde inhoudsopgave opgesteld. Fluitje van een cent, denk je optimistisch. Maar dan is het september en ben je nog niet eens op de helft. Wat ging er mis?

  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?

    Als auteur of uitgever van een boek wil je aandacht voor je boek in de media, of het nou om een blog of DWDD gaat. Sterker nog: je hebt free publicity hard nodig want traditionele reclame is te duur voor het promoten van boeken. Gelukkig zijn journalisten en bloggers geïnteresseerd in boeken omdat ze vaak over actuele thema’s gaan waar hun lezers, luisteraars en kijkers in geïnteresseerd zijn. Toch gaat het vaak mis. De meeste persberichten belanden ongelezen in de prullenbak. Hoe kun je dit voorkomen?

    Ik begon mijn loopbaan als financieel-economisch journalist en werd al vlug bestookt met persberichten. Ze waren meestal onbruikbaar. Het was vaak platte reclame, chaotisch gestructureerd en boordevol jargon. Niet zelden moest ik zoeken naar het nieuws, dat zat ergens achteraan verstopt, en als journalist heb je haast en echt geen zin om verstoppertje te spelen.

  • Aan uw linkerkant ziet u de topische zin
  • Over bloggen en kroketten
  • Drie tips tegen bijtende journalisten
  • Haal de deadline van je boek met een schrijfkalender
  • Hoe schrijf je een aantrekkelijk persbericht over een boek?
  • Nieuws

    Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers

    Maar liefst vier auteurs zorgden voor de aftrap van de nieuwe serie Topondernemers. Tijdens een feestelijke boekpresentatie vertelden waarom ze een boek hadden geschreven over Elon Musk, Jeff Bezos en André Rieu. 

  • Nieuws

    Boekpresentatie De luie manager

    In aanwezigheid van bijna honderd genodigden presenteerde auteur Martin Waaijer op 22 maart zijn boek De luie manager in hotel Karel V in Utrecht.

    Waaijer overhandigde de eerste twee exemplaren van zijn boek aan twee oud-collega's en mentoren, die hem vroeg in zijn carrière inspireerden om zich te ontwikkelen tot de manager die hij is geworden.

    In een persoonlijke presentatie benadrukte Waaijer hoe belangrijk het in zijn ogen is dat leidinggevenden stoppen met 'bemoeien' en beginnen met 'helpen'. 

  • Nieuws

    Auteursdag Uitgeverij Haystack 2017

    Bij Uitgeverij Haystack houden we graag contact met onze auteurs. Daarom organiseren we elk jaar de auteursdag. Altijd leuk om bij te praten natuurlijk, maar we organiseren dan ook graag iets inhoudelijks waar auteurs iets aan hebben. Lees hier het verslag over de auteursdag van 2017 over het onderhouden van relaties met de media. 

  • Boekpresentatie nieuwe serie Topondernemers
  • Boekpresentatie De luie manager
  • Auteursdag Uitgeverij Haystack 2017

Retour- en teruggavebeleid

Wij hopen dat u tevreden bent over onze boeken. Samen met de auteur hebben we ons best gedaan om aantrekkelijke boeken aan te bieden. 

Bent u niet tevreden? Dan mag u ons binnen veertien kalenderdagen laten weten dat u het boek terug wilt sturen. Vul onderstaand formulier in en stuur ons het boek. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening maar wij betalen het volledige aankoopbedrag en de eerder gefactureerde verzendkosten binnen veertien dagen na ontvangst van het boek terug. Schade aan en gebruik van de geretourneerde boeken die ertoe leidt dat de boeken niet meer als nieuw verkocht kunnen worden wordt in rekening gebracht. 

Volgens de consumentenwetgeving kunnen we aangeschafte e-books helaas niet terugnemen. Door een e-book of een ander digitaal product te downloaden op onze website ziet u af van het herroepingsrecht. 

Zolang uw bestelling nog niet is betaald kunt u een gekozen artikel makkelijk annuleren in uw account. Ga naar uw Winkelwagen (log in als dat nodig is) en wijzig het aantal (klik op Wijzig aantallen) of klik op de rode icoon van de prullenbak onder Hoeveelheid, zie ook afbeelding onder:

 

 

 

Nog vragen over ons retour- en teruggavebeleid? Neem contact met ons op en we proberen het samen op te lossen!

Meer weten over onze dienstverlening? Lees dan meer over onze Algemene voorwaarden, Privacy en veiligheid en Cookies.  

Altijd op de hoogte? Schrijf je in voor een van onze nieuwsbrieven Kies nieuwsbrief