
Promotie: zet jezelf op de kaart
Van alle succesfactoren is de promotie van je boek een van de belangrijkste. Als auteur heb je daarbij een hoofdrol.
Je eigen netwerk inschakelen, je kennis en ervaring delen via sociale media: wij weten wat werkt. We geven je niet alleen advies maar zorgen ook voor de tools die je nodig hebt om jezelf en je boek op de kaart te zetten.
Ik heb een boekidee
Kopje over traditionele media
Sae volupti buscien itaquam, que nectet voluptatecum ex eicte non repedis eiur sit et ipsunt quis audipsum faccabor sed quatur, cusam, quas que verae sin cus in corates dolestio estis alique. Seditatur sim re veniam et idebis eos dolore voloreperum re volor aut et alit, qui re, cus repudam, omnimag natiorestrum volectae pores arum hiliti remporp oremost rumquam rem sa qui blaceru ptiatem nus sunt doluptat rehenitiae. Aximollore pores sollam, ut apera dis venistio. Nam que aliquiae. Et porem excero ipienis molorume volupta tatiatiis escitiae omnis ex entota conse sit eum quatibe rsperro optur reperum unt re venimus unt quid molorporum qui antem con conet, esendaecatur rendunt ibusant eiusam, consectur sit aut ese nonsequame solo vellut dolo magnatiam, corum harion cus nos et ipsunt eostias iminti deliquiae vernam am, simus secabo. Ut harum nonet molum.
Kopje over sociale media
...
Relevante blogs
-
Aan wie geef je het eerste exemplaar van je boek?
Wie wordt de gelukkige die het eerste exemplaar van je nieuwe boek in ontvangst mag nemen tijdens de boekpresentatie? Degene die het verdient, degene bij wie je een wit voetje wilt halen? Het maakt niet uit, en dit is waarom.
-
Je hoeft je niet te schamen voor je boek
Je bent natuurlijk trots op je boek, maar durf je het ook te verkopen? De meeste auteurs vinden dat een brug te ver gaan en laten het over aan hun uitgeverij en de boekhandel. Zonde, want als auteur laat je zo veel kansen liggen om lezers te vinden.
-
Jouw lezer is een held
Maak je geen illusies: in een non-fictieboek heb je als auteur maar een bijrol. Een aantrekkelijk boek draait om de lezer, de lezer is de held.
-
Kijk, een fietsende olifant met een helm op zijn kop
Je blog kan nog zo diepzinnig, slim of grappig zijn, met een aantrekkelijke illustratie wordt hij beter gelezen. Vijf tips om op te vallen.
-
Een populaire blogger is een brave blogger
Als je veel mensen wilt aanspreken met je blog, dan kun je je maar beter houden aan de geschreven en ongeschreven regels van de Nederlandse taal. Heel braaf, heel effectief.
-
Een boek kan niet zonder blog
Het is zonde om een prachtig boek te schrijven en vervolgens niets meer van je te laten horen. Regelmatig bloggen kost veel tijd en moeite, maar het levert veel op. Doe wat muzikanten doen en zorg dat je in beeld blijft.
-
Miljonair met het schrijven van een paperback
Praten over geld is taboe onder auteurs. Je schrijft voor de eer, je doet het toch niet voor het geld? Maar elke auteur die ik ken, vraagt zich vroeg of laat af wat een boek oplevert.
-
Zo doe je dat, scoren met een boek
Vandaag verschijnt Laat je niet kiezen, en het is nu al het bestverkochte managementboek. Hoe doe je dat, scoren met een boek?
-
Wat is de ideale prijs voor je boek?
Hoe druk je de waarde uit van iets dat je zo lief is? Je partner, je kind, je boek: de prijs bepalen is een duivelse opgave.
-
Negen ideeën om meer uit je boekpresentatie te halen
Wil je meer uit je boekpresentatie halen? Zorg er dan voor dat je boodschap meer mensen bereikt dan de gasten in de zaal.
-
Een promotiekalender als remedie tegen postpublicale depressie
Het overkomt veel auteurs: je boek is af en plotseling voel je een wolk van vermoeidheid neerdalen. Maak daarom een kalender, dan krijg je weer zin om met de promotie te beginnen.
-
De wereld stond even stil
Een geruststelling voor auteurs: zelfs Matthijs van Nieuwkerk zou graag wat meer aandacht krijgen van de media.
-
De bestsellerlijst manipuleren door je eigen boek in te kopen. Is dat eerlijk?
Het is een publiek geheim dat boeken net als liedjes soms in grote aantallen door uitgeverijen en auteurs worden ingekocht om hoger in een hitlijst te komen. Een even twijfelachtig als onuitroeibaar fenomeen.
-
De magie van een pond papier
Niets straalt zoveel autoriteit uit als een boek. Je eigen managementboek is dan ook onmisbaar als je als dienstverlener een klant wilt overtuigen van je kwaliteiten.
-
Ongelooflijk. Dit is het persbericht dat elke journalist wil lezen
Over elk boek dat we als uitgeverij publiceren, sturen we een persbericht naar de media. Voor de auteurs is dat een veelbelovend moment: nu gaat het gebeuren! Maar meestal gebeurt er niets. De hoogtijdagen van het persbericht zijn voorbij.
-
Hoeveel boeken passen er in de top tien?
Voor de meeste mensen is dit een eenvoudig raadsel, maar auteurs hebben er vaak moeite mee. Volgens hen is het antwoord elf.
-
Doe eens gek, schrijf een brief (in de krant)
Als auteur van een boek wil je geen podium overslaan. Schrijf daarom eens een brief naar de krant. Houd wel rekening met de journalistieke mores.
-
Dit is geen column
Dit is geen column, maar een artikel over de column. Hoe je er een schrijft en, hoe je kunt voorkomen dat je er een schrijft.
-
Een goed blog draait om de lezer, niet om jou
De meeste blogs draaien om de auteur. Het is allemaal goedbedoeld, maar als ik het in mijn timeline op LinkedIn voorbij zie komen, word ik heel verdrietig van al die reclame.
-
Drie online marketingtrucs om meer te verdienen met je boek (die bijna niemand toepast)
Een managementboek schrijven is bedrijfseconomisch gezien het domste wat je kunt doen. Als je zekerheid zoekt, kun je beter bij de supermarkt vakken gaan vullen. Het levert gegarandeerd geld op en je weet tenminste zeker dat mensen wat van je aannemen.